12 januar, 2009

En kedelig dag i januar

Jep. Den er god nok.
Jeg sidder snydepasser til terminsprøven i dansk stil. Det er da godt nok ikke just det mest ophidsende jeg til dato har foretaget mig. Jeg skal stort set bare sidde stille og holde øje med om de kære børn nu skulle finde på at snyde.
Egentlig havde jeg håbet på at kunne sidde og forberede mig en smule. Der er desværre ikke rigtig grundlag for fordybelse, da børnene hele tiden skal låne en eller anden USB-nøgle, så de kan gemme deres udgydelser. Så skal jeg have deres tekster ind på min computer og så skal jeg så printe det ud for dem. Det er lidt en omstændelig affære og jeg er ret sikker på at det ville kunne optimeres en anelse. Jeg sidder i skrivende stund og spekulerer ikke så lidt på, hvordan man kunne gøre det. Oprindeligt er det meningen at de selv skal have alt deres grej med. Altså printer og computer og det hele. Hvis tingene så ikke fungerer, kan man kun sende skylden for fejlen én vej, nemlig på elevens egne skuldre. På den måde, som det kører idag, kan man faktisk med god grund give mig, min computer og mit netværk skylden, hvis man har lavet en dårlig stil. Det er sgu da en god deal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar