20 januar, 2008

Lidt lir for øjnene

Ja, det er jo ikke kun Windows Vista der kan det der med at have "smarte" features, som skal gøre det mere lækkert at skifte mellem programmer og vinduer. I min jagt på nye muligheder indenfor undervisningscomputere, er jeg nået til Edubuntu, der er en education-udgave af Ubuntu. 
Jeg skal ellers love for at der kan skrues op for effekterne og øjen-lir, hvis man er til den slags. Kig med på den film jeg har lagt frem til dig. 
Jeg er ikke sikker på at det er strengt nødvendigt, men det ser da meget godt ud. 
På den lidt mere seriøse side af sagen, så ser de medfølgende undervisningsprogrammer faktisk ret ok ud. Der er et fysik/kemi-program, som ser ud til at indeholde hele det periodiske system, samt en masse oplysninger om de relevante grundstoffer. Der er et matematikprogram, som ser sjovt ud og en masse muligheder for at tegne og male. Lige noget for de lidt mindre.
Desuden er der jo selvfølgelig en medfølgende officepakke. OpenOffice, det er klart. Det ser dog heller ikke helt skævt ud. Jeg er mest spændt på det der med at få installeret en printer, da det sikkert kunne volde en masse besvær. Jeg er dog frisk på opgaven. Vi må se hvodden det ender med at gå. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar