02 januar, 2008

New shoes...


New shoes, som Leo Johnson sagde under sin hjerneskadede periode i Twin Peaks. En tur til Randers storcenter er ikke helt at sammenligne med en tur til det nordvestlige USA, men det er nok det tætteste jeg kommer efter at jeg er holdt op med at komme på Peder Wessel på Trøjborg.
Der var behov for nye støvler til den lille mand i huset, så turen til storcenteret var meget påkrævet.
Hvis man ser bort fra den lidt underlige køkultur i Randers, kan man godt blive helt tilfreds med stedet. Jeg kan i hvert fald bedre lide Randers Storcenter end f.eks. Bruuns Galleri, der er både uhumsk, nusset og af en elendig håndværksmæssig forfatning. Så vidt jeg ved er Randers Storcenter noget ældre end Bruuns Galleri, men det ses ikke just.
Noget af det mest skøre ved Randers er dog at de har et sygt forhold til hvad en ristet hotdog er for en størrelse.
Klaus: Jeg vil gerne bede om en ristet hotdog.
Dame i pølsebod: Hvad vil du gerne have i?
Klaus: Det der plejer at være i en ristet hotdog.
Dame i pølsebod: Skal der rødkål i?
Klaus: Rødkål? I en ristet hotdog?
Dame i pølsebod: Ja Rødkål, det er sådan en Randers-ting.
Klaus: Ja, det er vist en Randers-ting, men jeg skal ikke have rødkål i min ristede hotdog og jeg skal heller ikke have stuvet hvidkål i mine pommes frites.
Dame bag mig i køen: Det smager ellers rigtig godt!
Klaus: Nej det gør det faktisk ikke, beklager.

Det er da en syg verden man lever i, når der er rødkål i den ristede hotdog. Det er da lidt som at være i Twin Peaks. 
That gum you like is coming back into fashion.
The owls are not what they seem....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar