19 februar, 2008

Fordums styrke og storhed

Jeg er ved at blive gammel og affældig. Det er alle på min alder, så det er i sig selv ikke just interessant. Set fra mit perspektiv er det interessant at jeg hermed har erklæret alderdommen krig og jeg agter at vinde!
Det er vigtigt at jeg ikke tænker tilbage på mine unge dage og tænker at jeg var stærkere og smartere dengang, når mine unge dage højst ligger 5 år bagud i tiden.
Som et led i min krig mod årene er jeg begyndt at dyrke bænkpres igen. Det er sådan lidt en mandeting med det der bænkpres. Der er altid en eller anden der spørger hvad man tager i bænkpres. Det har jeg ikke rigtig et svar på, da jeg ikke dyrker det der max-test. Hvis man skal den slags, er det vigtigt at man har en makker der kan spotte en, så man ikke ender med en meget tung vægtstang på struben, hvis man har forregnet sig. 
Det er næsten 4 år siden jeg sidst dyrkede den disciplin og jeg blev lidt forskrækket over mine svage muskler, da jeg gik i gang her til eftermiddag. 3 sæt med 10 repetitioner med 50 kg. Jeg skal gerne op på 5/10/50 inden for de næste par uger og ramme 5/10/70 indenfor et par måneder. Jeg kan ikke umiddelbart bedømme om det er realistisk, men jeg har det som mål indtil videre.
Alderdom: Du er færdig! 

2 kommentarer:

  1. Kom nu - hvad tager du i bænkpres??

    SvarSlet
  2. Jamen for fanden! Det er jo det jeg ikke ved. Du er velkommen til at tage en tur med ned i centeret og spotte mig, så vi kan finde ud af det, men jeg ved det sgu ikke.

    SvarSlet