28 august, 2009

Så skal der leges lidt


Sidder i Randers Storcenter med en sneleopard. Sjældent har jeg fundet et ukendt kattedyr så interessant. Ville gerne hjem i en fart, men hustruen vil kigge efter sko. Det er da vist det man kalder for mild psykisk tortur.
Senere....
Efter at være kommet hjem, blev det ikke meget bedre. Min computer opførte sig underlig og stoppede opdateringen midt i det hele ved at genstarte, spytte install-dvd´en ud og starte op igen i det gamle styresystem. Så fik jeg sgu lidt sved på panden.
Ved nærmere eftersyn, var min spritnye DVD helt fedtet og en smule ridset. Det på trods af at den ikke havde været ude af hylstret før den blev proppet i min MacBook Pro.
Hurtigt fik jeg lavet et disk image af DVD´en og lagt over på en af mine eksterne harddiske.
Det sjoveste ved netop denne operation, kan ses i denne film.

Man opfordrer mig til at brænde mig endnu en kopi for at kunne installere Snow Leopard. Det er da en service der vil noget. Selv om det nok retteligt hedder "diskbillede" frem for "diskebillede".
Jeg fik vasket min DVD-skive og installeret snekatten, godt nok noget langsommere end lovet, men med en 10 Gb mere på min harddisk. Så der er da ryddet lidt op i koderne. Samtidig kan jeg konkludere at jeg nok skal have gjort noget ved mit DVD-drev, da det åbenbart er noget sløvt. Jeg kunne jo prøve hvor hurtigt jeg kan installere det samme styresystem på min Unibody MacBook, men det ville jo ikke være lovligt, da jeg kun har én licens på denne DVD. Godt at der kommer et ekstra eksemplar med posten i løbet af næste uge. Alt andet ville også være amoralsk... eller... nej?

Uanset, må 10.6 siges at være en anelse mere responsive (rimelig smart ass ordvalg) og jeg kan da slet ikke skjule min glæde ved at Quicktime X kan optage skærmen. Det er jo lige noget en underviser skal bruge i sin hverdag. Hele tiden og igen. Det savnede jeg rigtig meget.
Jeg har mistet nogle printere, men de skal vel bare installeres igen, vil jeg tro.
Umiddelbart er jeg godt tilfreds med Snow Leopard.

Følg med i de næste par dage, hvor jeg vil blogge om Henrik Milling, spis-hvad-du-kan-buffeter og pædagogik. Alt sammen i én stor pærevælling, om alt går vel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar