29 september, 2008

Boheme i Prøjsen?

Så sidder man langt fra sin søde viv og dejlige søn, der forresten har lært at sige edderkop idag. Ja tak til Skype for den mulighed for at følge med i hvad der sker langt væk.
Så gik det op for mig at jeg jo lige har været i Böhmen og på ingen måde var specielt bohemian mens mit ophold stod på. Til gengæld føler jeg mig ret boheme-agtig, men nu er jeg altså endt i Prøjsen. Jeg tror ikke at det gør nogen forskel hvor man er boheme henne, bare man får god morgenmad og ikke skal dele bad og toilet med både Gud og hver mand. For så er det i hvert fald lettere. I hall'en af vores hostel sidder der et par hash-hoveder og snakker med børnene om religionskrige og andre irrelevante ting, som børn og hash-hoveder tror er vigtige eller værd at snakke om. Det er sgu da boheme på en helt grotest måde. Er det ikke?
Måske skulle jeg slå boheme op på et eller andet tidspunkt, jeg er sgu ikke helt sikker på hvad det egentlig betyder. Måske er det heller ikke relevant.... Måske min bare røv er mere boheme end de der hash-hoveder. Måske ikke.
Jeg var forresten i Alexa i Berlin idag og kan konkludere at det ikke kun er svenskerne der har lokumsbørster med en lille kantbørste på. Tyskerne har det sgu osse. Slut med pubæ oppe under kanten på toilettet. Det er sgu da boheme. Især her i Prøjsen. God nat. Det skal nok gå det hele.... Måske.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar